Cabo de Gata

Vorig jaar in januari waren we een week in Almeria. We zijn toen een paar keer met de auto naar het Nationaal Park Cabo de Gata geweest. Een prachtig ruig gebied aan zee. Wat ons o.a. aantrok was het feit dat er hele mooie plekken voor campers waren, pal aan zee. Daar willen we nu met onze eigen Limoe naartoe. We rijden Almeria voorbij en stoppen aan het begin van het park bij het informatiecentrum.

Vergeleken met vorig jaar staat alles mooi in bloei. Limoe valt bijna niet op tussen de gele bloemen en struiken. We rijden het dorpje Cabo de Gata voorbij en parkeren bij het volgende dorpje aan het strand. Prachtig plekje om even te lunchen en te lezen.

Overnachten mag er volgens de bordjes niet. Dat kan wel op een parkeerterrein bij dit dorpje of bij Cabo de Gata. Als de lucht dicht trekt, kiezen we voor het laatste. In Cabo de Gata is iets meer te beleven als het slecht weer wordt. Gelukkig blijft het bij een beetje regen. Verderop zien we zware buien hangen. De volgende dag zijn de toppen van de Siera Nevada dan ook mooi wit van de sneeuw. In de krant zien we meer sneeuwfoto’s. o.a. van Almeria. Goed dat we doorgereden zijn.

De regen is spelbreker voor een camerateam dat op het strand opnames wil maken voor waarschijnlijk een reclamespotje. De volgende dag zijn ze dan ook al weer vroeg paraat.
Wij trekken verder en staan de hele middag aan een prachtig strand.

Helaas mag je daar ook niet overnachten, dus gaan we eind van de middag naar Las Negras, waar we achter de tennisbaan kunnen staan vlakbij de boulevard en het strand. Fijn terras met heerlijke koele drankjes, daar zijn we wel aan toe. Onderweg komen we nog langs een mijnwerkersdorpje waar we eerder geweest zijn met een hele grote botanische tuin. De tuin lijkt alweer dicht, en oogt slecht onderhouden. Zie je wel vaker dat er vol enthousiasme een project wordt opgestart, maar niet onderhouden wordt.

Dan verder richting Costa Blanca. Onderweg stoppen we in een van de vele toeristische dorpjes op een parkeerterrein bij het strand. Even wat eten en lezen. Opeens getoeter en een gele terreinauto komt aan gescheurd. Martijn en Ineke zijn bij Peter ‘de huurmoordenaar’ op bezoek geweest en rijden nu langs de kust terug. Gezellig even bijgepraat. Zij hebben 30 km verderop een mooi strandje gezien met palmbomen en campers, vlak voor Aquilas. Later op de middag vinden we inderdaad dit mooie strand. Prachtige plekken onder de palmbomen, pal aan zee, je zou er zo een reclamespotje opnemen.